Vragen en antwoorden over inloggen op Cockpit


Hoe log ik de eerste keer in in het Vernieuwd Cockpit?

U heeft twee aparte mails ontvangen. De eerste bevat uw Gebruikersnaam, de tweede bevat uw wachtwoord. Vergeet niet direct uw wachtwoord aan te passen naar een zelfgekozen wachtwoord.

Bent u gebruiker van een Digitaal Paspoort, dan hoeft u niet in te loggen.

> Handleiding Digitaal Paspoort


Ik ben mijn wachtwoord vergeten, hoe vraag ik een nieuwe aan?

Gebruik hiervoor de Wachtwoordhulp. Door de vooraf ingestelde vraag juist te beantwoorden ontvangt u per mail direct een nieuw wachtwoord. Vergeet niet deze aan te passen naar een zelfgekozen wachtwoord.

> Handleiding Wachtwoordhulp


Ik heb mijn wachtwoord of gebruikersnaam verkeerd ingevuld. Wat nu?

U heeft 5 inlogmogelijkheden. Daarna wordt uw account geblokkeerd. Gebruik tijdig uw Wachtwoordhulp als u uw Wachtwoord bent vergeten.

> Handleiding Wachtwoordhulp


Welke autorisaties kent Cockpit?

Cockpit werkt met 7 organisatierollen. Elke rol heeft eigen autorisaties.


Hoe pas ik de organisatierol voor mijn medewerker(s) aan?

De eigenaar en medewerker met de rol Medewerker Accountbeheer kunnen in Cockpit eenvoudig de organisatierol per medewerker wijzigen.

> Handleiding Organisatierol aanpassen


Klik op de afbeelding om een grotere versie te bekijken.


Moet ik een introductieworkshop volgen om met Cockpit te leren werken?

Nee, de site werkt intuïtief en is heel eenvoudig opgezet. Onderaan elke pagina vindt u de pagina Hoe werkt Cockpit met alle beschikbare handleidingen.


Moet ik iets aanpassen aan mijn browser-instellingen voor een goede werking van Cockpit?

Cockpit werkt met Pop-up vensters bij sommige schermen. Vergeet niet Cockpit toe te voegen aan de lijst met websites, die pop-ups toestaan.

Handleiding Pop-upblokkering opheffen

​​​​​​​​​​​​​​​​​